Sprawozdanie z zajęć dla uczniów klas I - III ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w Szkole Podstawowej w Kotle Dużym za okres od 15.11.2011 r. do 30.06.2013r.
,,Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Sprawozdanie z zajęć dla uczniów klas I - III ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w Szkole Podstawowej w Kotle Dużym za okres od 15.11.2011 r. do 30.06.2013r.
. Na zajęcia uczęszczało w I roku8 uczniów, a w II roku 6 uczniów. Przez cały okres zajęcia odbywały się raz w tygodniu. Razem zrealizowano 60 godzin. Przed rozpoczęciem zajęć została przeprowadzona diagnoza wstępna. Na zajęcia uczęszczali uczniowie z klas : I, II, III. Projekt został w pełni zrealizowany.
Głównym celem realizowanego projektu było;
utrwalenie i wyrównywanie poziomu wiedzy w zakresie sprawności językowej w mowie i piśmie:
- sprawne komunikowanie się z uwzględnieniem sytuacji , osób,
- opanowanie czytania i pisania jako form komunikowania się,
- pisanie z wykorzystaniem znajomości elementarnych zasad pisowni,
- bogacenie słownika czynnego i biernego uczniów,
- posługiwanie się różnymi formami wypowiedzi pisemnej,
- rozwijanie oraz korygowanie zaburzonych procesów poznawczych,
- utrwalanie podstawowych wiadomości i umiejętności z edukacji polonistycznej,
- wzmocnienie motywacji do nauki języka polskiego,
- wyrównanie istniejących braków,
- wyrabianie poczucia własnej wartości,
-motywowanie do przezwyciężania trudności w nauce,
- eliminowanie niepowodzeń szkolnych, przełamywanie niechęci i rezygnacji przy napotkaniu trudności,
- uczenia rozwiązywania problemów edukacyjnych,
Efekty prowadzonych zajęć:
- rozumienie słowa mówionego i pisanego,
- płynne wyraziste czytanie,
- poprawne pisanie,
- wzbogacenie słownictwa,
- konstruowanie różnych form wypowiedzi,
- korzystanie z różnych źródeł wiedzy, ze słowników,
- porozumiewanie się , współpraca w grupie,
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
- radzenie sobie z niepewnością,
- dążenie do nabywania wartościowych cech charakteru takich jak pracowitość, wytrwałość, odpowiedzialność, systematyczność,
Realizacja projektu przyczyniła się do
- wzrostu kompetencji kluczowych w zakresie edukacji polonistycznej,
- zwiększenie motywacji do nauki uczniów,
- wyrównanie wiedzy możliwie do średniego poziomu,
- docenianie własnej wartości,
- akceptacja w grupie rówieśniczej,
- rozwijanie zaufania w kontakcie nauczyciel- uczeń,
Mocne strony projektu to:
- możliwość pracy z dziećmi w małych grupach,
- samodzielny dobór tematyki zajęć,
- rozwój warsztatu pracy nauczyciela,
- duże zaangażowanie uczniów w zajęcia,
- możliwość wyrównania szans wśród słabych uczniów,
- bliższe poznanie ucznia, jego problemów,
- integracja uczniów poprzez pracę w grupach,
- indywidualizacja pracy z uczniem,
- wzbogacanie oferty edukacyjnej szkoły
Celem działań podejmowanych w ramach tego projektu było wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez indywidualizację procesu dydaktyczno- wychowawczego w klasach I- III szkoły podstawowej uważam ,że został zrealizowany. Oprócz umiejętności i wiadomości, które nabyli uczniowie w szkole pozostaną pomoce dydaktyczne oraz sprzęt audiowizualny zakupiony z pieniędzy pozyskanych w ramach projektu.
Podziękowania dla Organu Prowadzącego za włożone prace , aby ten projekt był w szkołach realizowany.